Κανονισμός Ψηφιακού Πελατολογίου: Διευκρινίσεις από το Υπουργείο Οικονομικών
Ο Όμηρος Τσάπαλος, εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, επιβεβαίωσε ότι το ψηφιακό πελατολόγιο θα ισχύσει κανονικά από την 1η Ιουλίου και δεν θα υπάρξει παράταση. Η δήλωση αυτή έγινε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές» με τους Βασίλη Αδαμόπουλο και Μαρία Γεωργίου, εν μέσω ανησυχιών από εκπροσώπους των συνεργείων αυτοκινήτων που είναι υποχρεωμένα να εφαρμόσουν το μέτρο.
Σύμφωνα με τον κ. Τσάπαλο, «είναι απαραίτητο να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι σε περιπτώσεις τεχνικών προβλημάτων δεν θα επιβάλλονται πρόστιμα άμεσα». Επιπλέον, τόνισε πως το μέτρο αποσκοπεί στη μείωση της φοροδιαφυγής και στη μελλοντική κατάργηση του τεκμηρίου φορολόγησης για τους ελεύθερους επαγγελματίες. «Εάν καθυστερήσουμε στην εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου, τότε το τεκμήριο δεν πρόκειται να αποσυρθεί», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο εκπρόσωπος του Υπουργείου υπογράμμισε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των επαγγελματιών του τομέα και της κυβέρνησης, λέγοντας ότι «δεσμευόμαστε να επιλύσουμε όποια τεχνικά προβλήματα προκύψουν». Το Υπουργείο προσβλέπει σε μια διαδικασία εφαρμογής που θα διευκολύνει τη συνεργασία αυτή, διευκρινίζοντας ότι σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν αντικειμενικές δυσκολίες, οι ποινές δεν θα επιβάλλονται άμεσα.
Εύκολη και Απλοποιημένη Διαδικασία
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με την απλοποίηση της διαδικασίας, ο κ. Τσάπαλος ανέφερε πως η διαδικασία είναι ήδη απλοποιημένη. «Εάν συγκρίνουμε την τρέχουσα διαδικασία με αυτήν που ίσχυε μέχρι το 2012, είναι σαφώς ευκολότερη», πρόσθεσε αναφερόμενος στο γεγονός ότι τότε η καταγραφή των οχημάτων γινόταν χειροκίνητα, προκαλώντας μεγαλύτερη χρονοβόρα διαδικασία. Τώρα, μέσα από μια ψηφιακή πλατφόρμα που παρέχεται από την ΑΑΔΕ, η ολοκλήρωση της διαδικασίας μπορεί να επιτευχθεί σε μόλις 40 δευτερόλεπτα.
«Αναγνωρίζουμε τις ανησυχίες των ελεύθερων επαγγελματιών», συνέχισε, «και κατανοούμε ότι κάθε λεπτό μετρά οπότε, φυσικά, ακούμε τις προτάσεις και τις ανησυχίες τους. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο βελτιώνει το σύστημα όπου είναι δυνατόν». Οι δηλώσεις του αντικατοπτρίζουν την πρόθεση ενίσχυσης της σχέσης εμπιστοσύνης με τους επαγγελματίες του κλάδου.
Λειτουργία του Ψηφιακού Πελατολογίου
Όσον αφορά τη λειτουργία του ψηφιακού πελατολογίου, ο κ. Τσάπαλος εξήγησε ότι κάθε συνεργείο θα έχει έναν υπάλληλο αρμόδιο για τη διαχείριση των συναλλαγών και τη ζήτηση των υπηρεσιών. «Όποιος κόβει αποδείξεις και τιμολόγια ήδη έχει διευθέτηση της εργασίας, οπότε δεν υπάρχει πρόσθετη επιβάρυνση», τόνισε. Επεσήμανε ότι η διαδικασία περιλαμβάνει την καταγραφή του αριθμού πινακίδας του οχήματος, τον λόγο εισόδου και το είδος της επισκευής, τόσο κατά την είσοδο όσο και την έξοδο.
«Είναι σημαντικό για μας να παρακολουθούμε σε πραγματικό χρόνο τη ροή των οχημάτων στα συνεργεία», δήλωσε, υπογραμμίζοντας ότι αυτή η διαδικασία θα επιτρέψει μεγαλύτερο έλεγχο και τη δυνατότητα επιβολής μεγαλύτερης πίεσης για την έκδοση αποδείξεων, προκειμένου να περιοριστεί η φοροδιαφυγή.
Σημαντική Πρόοδος και Στατιστικά Στοιχεία
«Η διαδικασία έχει αποδειχθεί εύκολη και αποτελεσματική. Μέχρι στιγμής, κατά τη διάρκεια τριών μηνών πιλοτικής λειτουργίας, έχουν εγγραφεί 4.000 συνεργεία και 1.100 γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτων, με συνολικά 185.000 καταγραφές», επισημαίνει ο κ. Τσάπαλος, καταδεικνύοντας ότι οι αριθμοί επιβεβαιώνουν την επιτυχία του μέτρου. Όπως είπε, «αν η διαδικασία ήταν πράγματι τόσο δύσκολη, οι καταγραφές δεν θα ήταν τόσες πολλές, αλλά τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους».